Vítejte na stránkách Léčebny tuberkulózy a respiračních nemocí Janov, používaná zkratka je LTRN Janov.
Toto je naše logo:
Kdo jsme?
Léčebna tuberkulózy a respiračních nemocí Janov.
Co je léčebna?
Léčebna je velký dům s mnoha pokoji a lůžky. V léčebně jsou nemocní lidé. Těmto lidem se říká pacienti. V léčebně léčíme dospělé pacienty různého věku. Dospělý pacient je osoba starší 18 let. V léčebně je také mnoho lékařů. Lékaři ošetřují pacienty. Naše budova má bezbariérový vchod. V naší budově jsou výtahy.
Co je tuberkulóza a respirační nemoc
Tuberkulóza (zkráceně jí označujeme TBC) je nemoc, která vám napadá především plíce, ale i jiné části těla. Při tuberkulóze plic vás může bolet na hrudi, vykašláváte krev, máte horečku, třesavku, ztrácíte chuť k jídlu, hubnete a jste unaveni. Šíří se vzduchem, například při kašli nebo kýchání. Když se neléčí, způsobuje úmrtí u více než polovičního množství případů.
Respirační nemoc je taková nemoc, která vám ztěžuje dýchání. Nemoc může být lehká (nachlazení, rýma) nebo těžká (zápal plic, rakovina, covid-19…).
Co děláme?
V léčebně léčíme nemocné lidi. Na sociálních lůžkách se staráme o seniory a zdravotně postižené osoby, kteří potřebující pomoc druhé osoby.
Proč lidé přicházejí do léčebny?
Někteří lidé jsou nemocní nebo zranění a potřebují pomoc lékaře. Těmto lidem se také říká pacienti a léčí je lékař. Někdy potřebují pacienti vyšetření přístrojem. Nebo pacient potřebuje léčbu, kterou dostane jen v léčebně.
Co se děje v léčebně?
Někdo potřebuje jen malé a krátké ošetření, které se stihne během jednoho dne. Někdo ale musí v nemocnici zůstat na lůžku více dní.
Nemocný je ubytovaný na pokoji na některém z oddělení. Oddělení je v léčebně více a mají své názvy podle toho, kde se nacházejí: 1. patro, 2. patro, 3. patro, 4. patro (odkazy vedou na klasické www stránky, nikoli easy to read).
Sociální lůžka
V léčebně se také staráme o dospělé zdravotně postižené osoby od 19 let věku, které potřebují pomoc druhé osoby. Těmto osobám poskytujeme ubytování, stravování, pomoc při osobní hygieně, pomoc při oblékání, rehabilitace (snaha o zlepšení pohyblivosti).
Služba je provozována nepřetržitě, tzn. 24 hodin 7 dní v týdnu a doba návštěv na sociálních lůžkách je 9:00-18:00 hodin každý den.
Co dělat, když chcete k nám do léčebny?
Potřebujete doporučení od praktického lékaře či od jiného specialisty. V případě zájmu o sociální lůžka je nutné kontaktovat naše sociální pracovnice na telefonním čísle 371 512 146, nebo sociální pracovnici v nemocnici, kde jste momentálně hospitalizováni. Sociální pracovnice Vám pomůžou s podáním písemné žádosti.
V naší nemocnici se neztratíte. Najdete zde mnoho cedulek, které ukazují, kam máte jít.
Co si s sebou vzít do léčebny?
Průkaz pojištěnce od vaší zdravotní pojišťovny.
Doporučení od lékaře nebo dopis od lékaře do nemocnice.
Budu v nemocnici něco platit?
Pobyt na zdravotních lůžkách je hrazen zdravotní pojišťovnou, proto platit nic nebudete.
V případě pobytu na sociálních lůžkách, je pobyt hrazen dle aktuálního ceníku. K umístění na sociální lůžka je nutné předchozí podání písemné žádosti a její kladné vyřízení (podívejte se o pár bodů výše, tam o tom všem píšeme podrobněji).
Co si musí nemocný přinést, když bude zůstávat na oddělení?
- Doporučení od svého lékaře
- Kartičku zdravotního pojištění
- Svoje léky
- Pyžamo
- Zubní kartáček
- Ručník, mýdlo
- Pantofle
- Župan
V celé budově je internet zdarma (WiFi).
Nenoste s sebou zbytečně moc věcí. Drahé věci nechte raději doma.
Informace pro nemocné
Někdo musí v léčebně zůstat na lůžku přes noc, nebo i více dní.
Každý nemocný má svoji postel. Na pokoji je více postelí a spí tady více nemocných. Nemocní dostávají jídlo a pití.
S nemocnými mluví každý den lékař nebo lékařka a starají se o ně ošetřovatelé a ošetřovatelky. Píchají jim třeba injekce, mění obvazy, pomáhají nemocným na toaletu.
Mohu mít během pobytu návštěvu?
Ano, během pobytu v léčebně můžete mít návštěvy.
Jsou v léčebně duchovní služby?
Ano, v léčebně je pacientům k dispozici kněz. Je možné domluvit si individuální návštěvu kněze přímo na oddělení.
Co je zakázané mít u sebe na nemocničním pokoji?
- zbraně
- zvířata
- alkohol
Adresa naší léčebny
U Léčebny 500 - Janov, 338 43 Mirošov, okres Rokycany
Jak se k nám dostanete

Vlakem
Do léčebny je výborné vlakové spojení jak od Plzně, tak od Českých Budějovic. Vlaková zastávka „Mirošov“ je od léčebny vzdálena zhruba 700 m.
Železniční spojení: stanice Mirošov, trať 173 Rokycany – Nezvěstice, napojení na trati 170 Praha – Plzeň – Cheb a na trať 190 Plzeň – České Budějovice

Autem
Lokalizace:10 km jihovýchodně od Rokycan, dálniční sjezd Rokycany na dálnici D5 Praha–Plzeň, silnice směr Hrádek – Mirošov
Informace o parkování
Parkoviště je v těsné blízkosti léčebny ZDARMA.
Kde najdu v léčebně svého lékaře?
TELEFON 371 512 111 (telefon na informace)
Potřebujete opravdu rychlou pomoc?
Jste v nouzovém stavu (nějaký člověk je zraněný, má velké bolesti, silně krvácí, nemůže mluvit)? Volejte toto číslo: 112
Léčebna tuberkulózy a respiračních nemocí Janov
U Léčebny 500 - Janov, 338 43 Mirošov, okres Rokycany
telefon ústředna: 371 512 111
fax: 371 512 129
email:
ID datové schránky: d6zp3nc
IČ: 00669784 | DIČ: CZ00669784 | IČZ: 47102000
pověřenec pro ochranu osobních údajů: JUDr. Dagmar Vrbecká
tel.: 605 808 941, 379 423 850, email:
adresa: Svazu bojovníků za svobodu 68, 337 01 Rokycany
Finanční účetní/fakturantka: Hana Kalčíková, 371 512 117
> email pro zasílání elektronických faktur:
> email pro zasílání elektronických faktur za potraviny:
Čísla bankovních účtů vedených u ČNB:
> Běžný účet/finanční dary - 7232381/0710
> Účet pacientů - 10006-7232381/0710
Kontakty na pokladny:
Běžná pokladna a pokladna FKSP: Hana Bejčková, 371 512 101
Finanční prostředky pacientů: Eva Krejčová, 371 512 127
Léčebna tuberkulózy a respiračních nemocí Janov
Odborná organizace s nadregionální působností přímo řízená Ministerstvem zdravotnictví ČR

Zajišťujeme komplexní léčbu všech základních onemocnění dýchacího traktu, včetně komplikujících stavů (interních, neurologických, postižení pohybového ústrojí, atd.). Nedílnou součástí našich služeb je inhalační a rehabilitační léčba, léčba kyslíkem, elektroléčba, léčebná výživa a klimatoterapie.
Naše léčebna má vlastní RDG a možnost funkčního vyšetření plic (jak pro hospitalizované pacienty, tak i pro ambulantní sektor).
Léčebna tuberkulózy a respiračních nemocí Janov
U Léčebny 500 - Janov, 338 43 Mirošov
ústředna: 371 512 111 | fax: 371 512 129
email: ltrn@janov.cz | ID datové schránky: d6zp3nc
IČ: 00669784 | DIČ: CZ00669784 | č.ú : ČNB 7232381/0710 | IČZ: 47102000














Snadné čtení