Léčebna tuberkulózy a respiračních nemocí Janov – snadné čtení (dle metodiky „Easy to read“)

Vítejte na stránkách Léčebny tuberkulózy a respiračních nemocí Janov, používaná zkratka je LTRN Janov.

Toto je naše logo:


logo ltrn janov

Kdo jsme?

Léčebna tuberkulózy a respiračních nemocí Janov.

Co je léčebna?

Léčebna je velký dům s mnoha pokoji a lůžky. V léčebně jsou nemocní lidé. Těmto lidem se říká pacienti. V léčebně léčíme dospělé pacienty různého věku. Dospělý pacient je osoba starší 18 let. V léčebně je také mnoho lékařů. Lékaři ošetřují pacienty. Naše budova má bezbariérový vchod. V naší budově jsou výtahy.

Co je tuberkulóza a respirační nemoc

Tuberkulóza (zkráceně jí označujeme TBC) je nemoc, která vám napadá především plíce, ale i jiné části těla. Při tuberkulóze plic vás může bolet na hrudi, vykašláváte krev, máte horečku, třesavku, ztrácíte chuť k jídlu, hubnete a jste unaveni. Šíří se vzduchem, například při kašli nebo kýchání. Když se neléčí, způsobuje úmrtí u více než polovičního množství případů.

Respirační nemoc je taková nemoc, která vám ztěžuje dýchání. Nemoc může být lehká (nachlazení, rýma) nebo těžká (zápal plic, rakovina, covid-19…).

Co děláme?

V léčebně léčíme nemocné lidi. Na sociálních lůžkách se staráme o seniory a zdravotně postižené osoby, kteří potřebující pomoc druhé osoby.

Proč lidé přicházejí do léčebny?

Někteří lidé jsou nemocní nebo zranění a potřebují pomoc lékaře. Těmto lidem se také říká pacienti a léčí je lékař. Někdy potřebují pacienti vyšetření přístrojem. Nebo pacient potřebuje léčbu, kterou dostane jen v léčebně.

Co se děje v léčebně?

Někdo potřebuje jen malé a krátké ošetření, které se stihne během jednoho dne. Někdo ale musí v nemocnici zůstat na lůžku více dní.

Nemocný je ubytovaný na pokoji na některém z oddělení. Oddělení je v léčebně více a mají své názvy podle toho, kde se nacházejí: 1. patro, 2. patro, 3. patro, 4. patro (odkazy vedou na klasické www stránky, nikoli easy to read).

Sociální lůžka

V léčebně se také staráme o dospělé zdravotně postižené osoby od 19 let věku, které potřebují pomoc druhé osoby. Těmto osobám poskytujeme ubytování, stravování, pomoc při osobní hygieně, pomoc při oblékání, rehabilitace (snaha o zlepšení pohyblivosti).

Služba je provozována nepřetržitě, tzn. 24 hodin 7 dní v týdnu a doba návštěv na sociálních lůžkách je 9:00-18:00 hodin každý den.

Co dělat, když chcete k nám do léčebny?

Potřebujete doporučení od praktického lékaře či od jiného specialisty. V případě zájmu o sociální lůžka je nutné kontaktovat naše sociální pracovnice na telefonním čísle 371 512 146, nebo sociální pracovnici v nemocnici, kde jste momentálně hospitalizováni. Sociální pracovnice Vám pomůžou s podáním písemné žádosti.

V naší nemocnici se neztratíte. Najdete zde mnoho cedulek, které ukazují, kam máte jít.

Co si s sebou vzít do léčebny?

Průkaz pojištěnce od vaší zdravotní pojišťovny.
Doporučení od lékaře nebo dopis od lékaře do nemocnice.

Budu v nemocnici něco platit?

Pobyt na zdravotních lůžkách je hrazen zdravotní pojišťovnou, proto platit nic nebudete.

V případě pobytu na sociálních lůžkách, je pobyt hrazen dle aktuálního ceníku. K umístění na sociální lůžka je nutné předchozí podání písemné žádosti a její kladné vyřízení (podívejte se o pár bodů výše, tam o tom všem píšeme podrobněji).

Co si musí nemocný přinést, když bude zůstávat na oddělení?

  • Doporučení od svého lékaře
  • Kartičku zdravotního pojištění
  • Svoje léky
  • Pyžamo
  • Zubní kartáček
  • Ručník, mýdlo
  • Pantofle
  • Župan

V celé budově je internet zdarma (WiFi).

Nenoste s sebou zbytečně moc věcí. Drahé věci nechte raději doma.

Informace pro nemocné

Někdo musí v léčebně zůstat na lůžku přes noc, nebo i více dní.

Každý nemocný má svoji postel. Na pokoji je více postelí a spí tady více nemocných. Nemocní dostávají jídlo a pití.

S nemocnými mluví každý den lékař nebo lékařka a starají se o ně ošetřovatelé a ošetřovatelky. Píchají jim třeba injekce, mění obvazy, pomáhají nemocným na toaletu.

Mohu mít během pobytu návštěvu?

Ano, během pobytu v léčebně můžete mít návštěvy.

Jsou v léčebně duchovní služby?

Ano, v léčebně je pacientům k dispozici kněz. Je možné domluvit si individuální návštěvu kněze přímo na oddělení.

Co je zakázané mít u sebe na nemocničním pokoji?

  • zbraně
  • zvířata
  • alkohol

Adresa naší léčebny 

U Léčebny 500 - Janov, 338 43 Mirošov, okres Rokycany 

Jak se k nám dostanete

ikona vlak

Vlakem 

Do léčebny je výborné vlakové spojení jak od Plzně, tak od Českých Budějovic. Vlaková zastávka „Mirošov“ je od léčebny vzdálena zhruba 700 m.

 Železniční spojení: stanice Mirošov, trať 173 Rokycany – Nezvěstice, napojení na trati 170 Praha – Plzeň – Cheb a na trať 190 Plzeň – České Budějovice

ikona auto

Autem

Lokalizace:10 km jihovýchodně od Rokycan, dálniční sjezd Rokycany na dálnici D5 Praha–Plzeň, silnice směr Hrádek – Mirošov

Informace o parkování

Parkoviště je v těsné blízkosti léčebny ZDARMA.

Kde najdu v léčebně svého lékaře?

TELEFON 371 512 111 (telefon na informace)

 

 

Potřebujete opravdu rychlou pomoc?

Jste v nouzovém stavu (nějaký člověk je zraněný, má velké bolesti, silně krvácí, nemůže mluvit)? Volejte toto číslo: 112

 

Léčebna tuberkulózy a respiračních nemocí Janov
U Léčebny 500 - Janov, 338 43 Mirošov

ústředna: 371 512 111 | fax: 371 512 129
email: ltrn@janov.cz | ID datové schránky: d6zp3nc

IČ: 00669784 | DIČ: CZ00669784 | č.ú : ČNB 7232381/0710 | IČZ: 47102000

logo easy to readSnadné čtení
(Easy to read)